Set Breastfeeding - SET B, SET E, SET 3M

Nukilan Mama Ain
Set Breastfeeding Shaklee : Mana yang sesuai untuk anda ?

Sebenarnya ada beberapa set yang biasa dicadangkan untuk ibu-ibu menyusu. Setnya adalah :

- Set B

- Set E

- Set 3M


Jadi manakah yang paling sesuai untuk anda? Mari kita baca info di bawah untuk mengetahuinya.


Set B 




Untuk : Ibu yang tiada masalah penyusuan.  
Kandungan : Vitalea with iron formula, Vitamin B, Vitamin C dan Alfalfa.
Fungsi : Ianya lebih untuk memperkayakan susu ibu dengan zat dan nutrisi semata-mata. Memang khas untuk mereka yang tiada masalah penyusuan. Vitamin B lebih kepada keperluan pertumbuhan otak dan emosi, Vitamin C fokus on imun sistem, Vitalea demi pertumbuhan dan pembesaran secara lengkap dan menyeluruh manakala Alfalfa sebagai peransang demi membantu mempercepatkan penghasilan susu ibu disamping membantu mengurangkan masalah eczema sekiranya si bayi mengalami masalah tersebut.


Set E




Untuk : Lebih kepada ibu yang ada kekangan untuk lengkapkan keperluan kalsium dalam diet harian dan Ibu yang mengalami kemeruduman susu setiap kali PMS.                                                
Kandungan : Set B ditambah Ostemetrix.  Ostematrix adalah kalsium Shaklee. Ia adalah formula lengkap kalsium, magnesium dan vitamin D.
Fungsi : Membantu si ibu cergas, bertenaga walau kurang tidur selain diperlukan untuk tulang bayi serta pembentukan gigi si kecil. Membantu ibu mengurangkan masalah susu merudum sebelum dan semasa period. Walaubagaimanapun, selain Set E (Set + Ostemetrix), set B + ESP juga sangat bagus diamalkan sekiranya si ibu punya masalah penghasilan susu yang lambat serta bayi mudah lapar.




Set 3M




Untuk : Sangat digalakkan kepada ibu yang ada masalah penyusuan, si ibu yang nak mula menyimpan stok, si ibu yang mahukan anaknya mudah lena waktu malam dan ibu yang sedang relaktasi atau induce lactation.
Kandungan : Set B , ESP dan Ostematrix.
Fungsi : Membantu ibu yang mengalami masalah dalam penyusuan. Masalah penyusuan yang dimaksudkan ialah, si ibu menghadapi masalah penghasilan susu walau telah melakukan perahan setiap 2 jam dan minum air sekurang-kurangnya 3L sehari... maka set ini membantu membaiki mana-mana kekurangan atau lohong zat yang diperlukan oleh badan agar tubuh si ibu dapat berfungsi dengan baik sekali. Ia juga membantu ibu-ibu untuk membuat stok susu.


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Healthy R Us Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez