Bagaimana Ingin Meningkatkan Kesuburan/ Mendapatkan Anak

Nukilan Mama Ain
Kenapa saya lambat dapat anak? Sudah lama kahwin tapi masih belum merasa menimang cahamata? Sedangkan saya dan suami tiada apa-apa masalah. Apa yang perlu saya buat? Bagi suami isteri yang menghadapi masalah tersebut, mungkin boleh baca tips ini.


1. Tukar Gaya Hidup

Cuba amalkan gaya hidup sihat. Jika wanita itu sendiri merokok, sudah pasti kena hentikan jika ingin mendapatkan anak. Jika suami yang merokok, harus diingat 'sperm count' akan berkurang jika anda seorang perokok.

2. Bagi wanita, hindarkan penggunaan pencuci faraj atau wangian pada faraj. Ini akan menyukarkan sperma untuk hidup dan seterusnya akan mengurangkan kebarangkalian untuk hamil.

3. Sperma lebih bertenaga dan sihat di waktu pagi. Cuba berhubungan pada awal pagi sehari sebelum waktu ovulasi.

4. Para suami boleh mencuba memakai boxer daripada 'brief' kerana ianya boleh menghasilkan sperm count yang lebih baik.

5. Jika haid anda tidak teratur, ianya juga menyukarkan kehamilan. Perbetulkan hormon anda supaya ianya teratur dan merancang kehamilan menjadi lebih mudah.



Cara Rawatan Pada Wanita

* Cuba amalkan pemakanan yang sihat. Makan makanan yang betul dengan cara yang betul. Pengambilan protein dari tumbuhan adalah lebih baik dari protein dari haiwan. 

Cth protein dari tumbuhan: ESP

* Ambil prenatal vitamin adalah bagus untuk mereka yang mencuba untuk hamil.

* Bagi wanita boleh cuba supplement untuk meningkatkan lagi kesuburan. Mengambil supplement seperti EPO yang mengandungi GLA boleh meningkatkan 'cervical mucus'. Dengan itu ianya akan memberi satu keadaan yang memudahkan penempelan sperm pada ovum.

Cara Rawatan Pada Lelaki

* Sekarang gaya hidup dan persekitaran yang dipenuhi toksik menyebabkan lelaki bermasalah dengan kesihatan sperma.Masalah yang biasa adalah 'low sperm count' dan juga 'motility'.

*Bahan kimia seperti klorin dan bleach juga memberi kesan pada kualiti sperma.

* Vitamin C dan Zink boleh membantu kesuburan lelaki. Vitamin C boleh mengelakkan sperm clumping. Zink boleh meningkatkan kadar sperm count dan juga kelajuan sperma.

* Pengambilan multivitamin akan memberi zat yang seimbang.

Bagi yang berminat, boleh dapatkan set kesuburan untuk suami/isteri dengan harga istimewa. PM me for info lanjut.

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 


--------------------------------------------------- 
Hubungi saya dengan sms ke 019 3347834 untuk maklumat lanjut.


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Healthy R Us Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez