Tips Cepat Hamil Dengan GLA Complex

Nukilan Mama Ain 0 comments

Ramai pasangan samada yang baru berumahtangga, atau dah lama berumahtangga tanpa cahayamata, tercari2 tips cepat hamil. Sejak GLA Complex dikatakan salah satu cara cepat hamil, ramai yang mencari2 tips cepat hamil dengan GLA Complex.



Bagaimana GLA Complex membantu anda untuk cepat hamil?

GLA (gamma linolenic acid) menurunkan kolesterol dan ia membantu melegakan sindrom pra haid (PMS) seperti senggugut, dan membantu meningkatkan lendir servik yang berkualiti untuk kesuburan. Ia juga membantu dalam melegakan kesakitan dan kekejangan kerana GLA ditukarkan kepada prostagdalin E1.

Bagaimana GLA Complex membantu dalam PMS (senggugut)? Ini kerana, apabila seseorang mengalami senggugut, ia melibatkan kekejangan pada otot dalam rahim dan sekitarnya. Menurut kajina, keadaan ini berlaku apabila tubuh seseorang kekurangan GLA (gamma linolenic acid) itu tadi. Jadi sebagai memenuhi GLA yang kurang tadi, pengambilan GLA complex adalah perlu.

Bagaimana GLA Complex membantu untuk cepat hamil? GLA membantu seorang wanita menghasilkan lendir serviks yang berkualiti untuk kesuburan iaitu lendir yang bewarna putih telur. Perasan tak sebulan sekali seorang wanita akan mengeluarkan cecair yang sebegitu, yakni sewaktu subur. Namun, tak semua orang mendapati cecair yang dihasilkannya sebegitu ‘subur’. Di sinilah fungsi GLA untuk membantu dalam penghasilan cecair yang melambangkan kesuburan ini, yang membantu sperma untuk berenang ke uterus, terus ke tiub falopio untuk bersenyawa dengan sel ovum.Bukan itu saja, cecair ini juga membantu sperma untuk terus hidup dalam tiub falopio sehingga 5 hari. Jadi, kalau tak ‘kena’ hari subur pun masih ada can sebab sperma masih ada di situ sampai hari ke-5 ^__^

Jadi, puan2 yang masih belum dikurniakan rezekia anak, cuba periksa cecair serviks anda. Macamana nak periksa ni boleh hubungi saya – mama.tasnim(@)yahoo.com. Kalau cecair tu tebal, kecoklatan, kering… itu petanda kurang baik sebab ia boleh menghalang persenyawaan.

Jadi, penting ya puan2 untuk mengenali ‘cecair kesuburan’ kita ni.

Bagaimana pula kalau dah subur, adakah akan terlebih subur bila ambil GLA complex? Jawapannya tidak, GLA complex membantu mereka yang kurang subur, tapi kalau dah subur tu takdelah sampai sebulan 2-3 kali bertelur.

Puan2 yang mahukan tips cepat hamill dengan GLA Complex boleh hubungi saya… Tips & bantuan cepat hamil percuma untuk setiap pembelian GLA. Hubungi saya sekarang untuk pesanan! 019 3347834


Credit: vitaminsemulajadi.com


Ostematrix vs kalsium

Nukilan Mama Ain 0 comments

Salah satu hotselling produk ---> OSTEMATRIX. 



Kenapa laris sangat Ostematrix ni? Sebelum tu jom kenali apa dia Ostematrix.


Ostematrix adalah suplemen yang membekalkan Kalsium, Magnesium dan dilengkapi Vitamin D untuk kadar penyerapan yang lebih baik dalam tubuh badan.


Ostematrix adalah salah satu vitamin yang terdapat dalam set penyusuan Eu Four Pack dan Eu Four Pack Plus. Bagi mereka yang mempunyai masalah dengan pengambilan Afalfa dalam set breastfeeding, saya sangat recommend Set Eu Four Pack ini sebagai alternatif.


Saya ambil artikel tentang beza Ostematrix dengan Kalsium lain dari blog VitaminSemulajadi.net.


"Ramai menganggap pil suplemen semua sama. Begitu juga apabila bercakap tentang sumber kalsium. Ramai yang menganggap semua kalsium adalah sama.


Jawapannya tidak. Kalsium, terutama pil kalsium adalah berbeza antara satu sama lain. Pil2 kalsium terdiri dari pelbagai jenis, antaranya calcium carbonate, calcium lactate, calcium citrate, calcium gluconate dan sebagainya.


Itupun, pil kalsium sahaja tidak cukup kerana ia memerlukan Vitamin D untuk penyerapan.


Apabila kalsium diambil bersama vitamin D, ya hasilnya tulang dan gigi yang kuat. Tapi tahukah anda itu tidak cukup?


Kerana tulang yang kuat perlu 'melekat' antara satu sama lain. Oleh itu ia memerlukan mangan, boron, copper dan sebagainya sebagai simen.


Kerana itu kita perlukan Ostematrix https://s-static.ak.facebook.com/images/blank.gif


Jangan ambil mudah hal kalsium, kekurangan kalsium memberi kesan yang buruk kepada kesihatan."


Supplement Facts Serving Size: 4 Caplets Servings per Container: 30

Credit: semuasihatselalu.blogspot


* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Sila dapatkan nasihat dari Doktor atau pakar berkaitan penyakit-penyakit yang dihidapi. 


Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Pilihan COD di kawasan KLCC DAN SHAH ALAM. Sila hubungi 0193347834.


Sebulan 1 Gram Emas

Nukilan Mama Ain 0 comments

Sebulan 1gram emas - Semua mampu miliki...





Siapa kata harga emas mahal? Harga emas yang mahal atau nilai duit kita yang sedang mengalami susut nilai? Cuba fikir betul-betul.



Saya sebenarnya ingin mengajak anda untuk menyimpan emas mulai hari ini, mulai sekarang. Kita beli emas bukannya untuk menunjuk-nunjuk, atau bermegah-megah dengan rakan-rakan kita sekeliling. Tetapi kita beli emas untuk menyimpan duit kita dalam bentuk emas bagi memelihara susut nilai yang berlaku dalam sistem matawang kita sekarang ini.



Bermulalah dengan membeli emas 1 gram. Alah…berapa la sangat emas 1 gram sekarang ini. Kalau dibandingkan dengan harga emas 10 gram, sudah tentunya harga emas 1 gram lebih murah dan mampu milik.



Jika setiap bulan anda membeli emas 1 gram sekarang, cukup genap setahun anda sudah memiliki emas seberat 12 gram! Jika anda ada duit lebih, anda tambah lagi stok simpanan emas anda. Anda tidak rugi pun sebab emas anda yang beli itu adalah ‘duit’ simpanan – dalam bentuk emas.



Andai kata satu hari nanti anda terdesak memerlukan duit, anda boleh jual semula emas-emas itu. Untuk jual pun, banyak tempat anda boleh jualnya semula. Hendak jual kepada saya pun boleh. Tiada masalah.



Apa tunggu lagi? Hubungi saya untuk mengetahui harga emas terkini. Saya juga menyediakan perkhidmatan rundingan utk anda secara percuma 0193347834


5 Alasan Tidak Mahu Simpan Emas

Nukilan Mama Ain 0 comments

Selama berkecimpung dalam menyebarkan maklumat tentang kepentingan menyimpan kekayaan dalam bentuk emas fizikal selain daripada harta tanah dan makanan kepada Umat Islam akhir zaman ini. selalu mendapat alasan-alasan yang mungkin disebabkan oleh kurang yakin sebab kurang maklumat, mungkin disebabkan kekurangan sendiri dalam penerangan. Atau mungkin mereka masih terpengaruh dengan sihir wang kertas.

Terdapat 5 alasan yang selalu dengar dan hadapi. kongsikan punca alasan ini dan bagaimana merawatnya.

Nombor 1 : Simpan Emas Kena Zakat.
Punca:
Ini merupakan satu alasan yang besar kemunkinan adalah daripada tindakan fobia kepada perintah Allah dan RasulNya yang di apikan oleh penghasut-hasut ghaib yang telah berdendam dengan perlantikan manusia sebagai khalifah di muka bumi ini.

Rawatan:
Berzikirlah sambil menyebut Taawudz sekurang-kurang 313x sehari. Semoga kita tergolong didalam orang-orang yang terpilih untuk mampu dalam melaksanakan Rukun Islam ke 4 iaitu mampu mengeluarkan zakat.


Nombor 2 : Tidak Tahu Nak Simpan Emas Fizikal Kat Mana.
Punca:
Biasanya diberikan oleh mereka yang tinggal di rumah-rumah merpati macam. Maklumlah takde tanah. Nak korek dinding tempat tanam Emas pun tak boleh, nanti gangu jiran sebelah. Tapi ada juga mereka yang ada tanah juga memberi alasan yang sama. kebanyakan mereka ini termasuk sebelum ini, telah dikaburi atau ditutup atau dihijab pintu hatinya untuk melihat dengan lebih jelas berbanding mata kasarnya.
  
Rawatan:
Sebutlah Allah sebanyak 700x sehari. Semoga kita dibuka pintu hijab hati agar dipermudahkan oleh Allah melihat dan berfikiran cergas untuk mencari jalan bagaimana merekacipta suatu tempat menyimpan emas sendiri. selain itu, rajin-rajin lah guna google atau youtube untuk dapat idea kreatif.


Nombor 3 : Nak Tunggu Harga Rendah.
Punca:
Ini juga alasan kegemaran, maklum ler diri sendiri biasa guna. Ia adalah kesan daripada rasa diri dan aqal yang tinggi egonya, mengatakan kita mampu melihat masa depan. Ia juga boleh disebabkan oleh lemahnya kekuatan rohani berbanding jasmani yang disogokkan dengan kertas-kertas sebagai makanan berharga.

Rawatan:
Ingatlah sambil menyebut Ya Allah sebanyak 1000x sehari. Agar digilapkan dan diberi makan rohani kita. Semoga bertenaga setanding jasmani kita bahawa janji Allah itu benar sebagaimana yang disampaikan oleh RasulNya. Bahawa pengetahuan analisa kita hanya bertepatan 99% yang mutlak adalah yang 1 (Satu).


Nombor 4 : Tengah Fikir Nak Beli Emas Yang Mana Satu.
Punca:
Alasan yang biasa diberikan oleh orang yang sibuk macam. Sibuk menjadi kuli-kuli manusia atau makhluk Allah yang lain. Sampai tidak sempat nak mendalami atau memahami arah tujuan dan sebab sebenarnya kita menempuh hidup didunia yang fana ini. Secara kasar dan zahirnya kita tak sempat nak pergi dengar orang mengajar atau duduk dalam majlis-majlis ilmu yang bermanafaat.

Rawatan:
Baca dan sebutlah Ya Huu sebanyak 1000x sehari. Moga-moga Allah perkenankan terbuka rahsia tersurat dan tersirat, seterusnya tersurat dalam tersirat. Biar jelas pilihan yang sesuai sebagaimana jelas tujuan dan objektif menyimpan emas. Agar Allah buka jalan ke Majlis-majlis Ilmu yang bermanafaat sebagaimana jalan raya yang sudah terbentang jelas dan nyata.


Nombor 5 : Susahlah/Macamana Nak Jual Balik Emas.
Punca:
Suatu alasan yang diberikan oleh mereka yang belum pasti kenapa dan mengapa saya perlu beli emas. Selain itu, tidak jelas objektif pembelian emas. Persoalan yang samar bagi mereka adalah antara melabur atau menyimpan emas. Ia juga disebabkan bimbang emas ciptaan Allah ini tidak laku ditukar dengan kertas.

Rawatan:
Niatlah didalam hati untuk membersihkan Zahir jasmani dan rohani, kemudian bacalah dan sebutlah semua bacaan yang telah disebutkan didalam panduan rawatan diatas sebagaimana jumlah yang diberikan. Semoga niat kita yang baik bersama cara yang betul dan benar menurut syariat Islam akan diberkati Allah dengan penyucian diri yang sempurna. Agar lebih jelas perjuangan kita dalam meniti hidup yang fana ini.


Senarai alasan yang diatas hanyalah daripada pengalaman sendiri, tidak tepat hanya sekadar berkongsi pengalaman yang insyallah menjadi teladan untuk semua. Seterusnya amalan rawatan yang diberikan tersebut, insyallah saya sebarkan atas keizinan guru saya. Manakala penerangan itu saya olah daripada pemahaman diri saya yang kerdil lagi banyak kesilapan.

PROMOSI HARI IBU

Nukilan Mama Ain 0 comments


DAPATKAN SEGERA!!!

Set C - Set Bersalin Shaklee

Nukilan Mama Ain 0 comments

Set Bersalin Shaklee di datangkan dalam 2 jenis pilihan, 40 days pack percubaan, ataupun full pack untuk kegunaan selama 4 bulan. Maklumat lanjut di bawah ini:


(1) 40 days Shaklee Pek Percubaan Set C (40 tabs each for Vita-Lea, Vita-C, B-Complex & Zinc Complex). RM*** termasuk kos penghantaran Pos Laju Percuma + Free Vitamin brochure + Free consulation + Free gifts (while stock lasts).



(2) Full Package set di atas (No. 1) beserta kos penghantaran untuk kegunaan 4 bulan = RM***.



(3) 40 days Shaklee Pek Percubaan Set C Add-On Alfalfa (40 tabs each for Vita-Lea, Vita-C, B-Complex & Zinc Complex + 80 tabs Alfalfa Complex). RM*** termasuk kos penghantaran Pos Laju Percuma + Free Vitamin brochure + Free consulation + Free gifts (while stock lasts).



(4) Full Package set di atas (No. 3) beserta kos penghantaran untuk kegunaan 4 bulan = RM***.



Apakah kepentingan pengambilan Vitamin di dalam waktu pantang?



(1) B-Complex : sebagai penenang (anti-stress), elak kemurungan (meroyan) & menstabilkan hormon.



(2) Vitamin C : penting untuk pembentukan kolagen, mempercepatkan penyembuhan luka, serta memperbaiki tisu sel yang rosak akibat bersalin.



(3) Multivitamin with Iron : Multivitamin lengkap dengan pelbagai kumpulan vitamin & mineral yang diperlukan oleh badan tetapi sukar diperolehi sewaktu berpantang kerana kebanyakan makanan perlu dielakkan (berpantang makan). Iron pula penting untuk tubuh terutama kerana ibu banyak kehilangan darah selepas bersalin.



(4) Zinc Complex : membantu mempercepatkan proses baik pulih luka, terutama luka dalaman (rahim). Selain itu, turut mengurangkan masalah rambut gugur. Bagi anda yang tidak makan ikan haruan, mahupun pati ikan haruan, Zinc supplements adalah yang terbaik untuk anda. Zinc turut membantu masalah 'kedinginan' selepas bersalin.



Supplements tambahan lain yang boleh diambil ialah Energizing Soy Protein dan Calcium-Magnesium with Vitamin-D (Shaklee OsteMatrix). Kedua-dua ini boleh membantu mengurangkan risiko jaundice, memberi tenaga dan membantu melancarkan penyusuan susu ibu. Bagi yang menghadapi masalah sukar membuang air besar, boleh ambil Lecithin kerana ianya tidak mengganggu penyusuan bayi, serta melancarkan sistem penghadaman dengan cara yang lembut sekali.

Untuk info dan free consultations atau membuat pesanan, anda boleh hubungi saya 0193347834


"Waktu Bila Nak Makan Vitamin Ni?"

Nukilan Mama Ain 0 comments

"Bila nak makan vitamin C ni?"
"B-Complex ni kena ambil lepas makan ye?"
Boleh ke nak makan Alfalfa sebelum tido?"

Ha...inilah antara soalan soalan yg popular sejak saya menjadi mengedar dan pembekal rasmi vitamin dan supplement Shaklee ni ye...Ya saya juga seperti anda dulu...masa awal-awal nak makan vitamin, pasti akan teragak-agak...bila nak makan itu, nak makan ini...minum ESP lagi...hendak lagi klau Set B-Breastfeeding yang ada 4 jenis vitamin...tak kan nak telan semua skali kan? kan?
credit to: Shaklee Trial Pack

Jadi, Bilakah waktu pengambilan vitamin yang sesuai? Biasanya saya mencadangkan agar pengambilan vitamin pada sebelah malam (Selepas makan malam) bagi memudahkan. Rule of thumb ialah, badan lebih mudah menyerap nutrient pada waktu malam (waktu tidur). Tapi, tak semua ingat nak telan vitamin pada waktu malam ye....(termasuklah saya)...sebab contohnya, bila nak tidurkan anak, pasti saya akan tertidur sekali...


Walau bagaimanapun, terdapat general rule dalam pengambilan vitamin, sebagai panduan buat semua:

VITAMIN LARUT AIR (B dan C) : Seeloknya diambil bersama segelas air dan elakkan pengambilan bersama makanan berlemak/berminyak.

VITAMIN LARUT LEMAK (A,D,E,K) : Vitamin larut lemak memerlukan lemak untuk memudahkan penyerapan. Sebaiknya diambil selepas anda mengambil makanan berlemak/berminyak.

OSTEMATRIX (Kalsium) : Seeloknya diambil bersama minuman bersusu, atau diambil sebelum tidur. Sebagaimana susu dikatakan sebagai minuman untuk membantu kita tidur, kalsium dikatakan ada fungsi yang sama.

LECITHIN : Diambil bersama2 vitamin larut lemak lain.

APA YANG TIDAK DIGALAKKAN

1. JANGAN Mengambil alfalfa bersama-sama vitamin E kerana ia boleh mengganggu penyerapan alfalfa.

2. JANGAN Mengambil supplement zat besi (Iron) bersama-sama Ostematrixkerana zat besi boleh mengganggu penyerapan kalsium. Walau bagaimanapun kini zat besi sudah dilengkapi bersama2 VitaLea. Oleh itu jika boleh, ambil kedua2nya pada masa berlainan untuk mengelakkan gangguan penyerapan di antara kedua-duanya.

3. Pengambilan vitamin disarankan pada waktu selepas makan bagi membantu penyerapan. Ambillah vitamin &  mineral dalam kadar yang telah dicadangkan, kerana pengambilan vitamin/mineral yang berlebihan, terutama vitamin larut lemak boleh membahayakan kesihatan kerana ia disimpan di dalam badan dan boleh menjadi toksik.
Sekiranya anda merasakan praktik anda mengambil vitamin sekarang tidak mendatangkan kesan yang memuaskan, anda boleh cuba mengambilnya mengikut cadangan di atas. Walau bagaimanapun, ia bukanlah muktamad dan masih bergantung kepada tubuh badan kita.

JADUAL PENGAMBILAN VITAMIN SHAKLEE

Bagi memudahkan panduan kebanyakan pelanggan Wondermum, kami mencadangkan waktu pengambilan vitamin dan supplemen Shaklee seperti dalam ENTRY ini:

Waktu
Cadangan Pengambilan
Pagi
 B Complex dan Vitalea untuk memberi kesegaran dan ‘mood’ yang baik.
Minum Pagi
 ESP
Tengah Hari
 Vitamin C dan Alfalfa
Minum Petang
  ESP
Makan Malam
Lecithin/Kalsium/Vitamin E
Supplement
Cadangan Pengambilan
Zinc
Seminggu dua kali kecuali mereka yang ada masalah rambut yang serius.
Nutriferon
Seminggu sepeket setiap hari (Kecuali waktu sakit).
Meal shake
Boleh dibancuh dengan ESP dan PD jika ada.
Alfalfa
Ambil ikut kesesuaian.Untuk ibu menyusu, masa terbaik selepas pam di ambil bersama ESP.
Lelaki juga boleh guna jadual ini mengikut kesesuaian.
Mudahkan? Apa-apa pun, jadual pengambilan vitamin dan supplemen ini hanyalah panduan kepada anda semua namun kesesuaiannya masih bergantung kepada individu..Selamat mencuba!!

Credit to: WonderMum

Berminat untuk mencuba produk Shaklee? Hubungi saya mama.tasnim@yahoo.com atau SMS ke 019-3347834

Cinch Tea Menurunkan Berat Badan

Nukilan Mama Ain 0 comments
Nak tahu macamana Cinch Tea membantu saya???

Ketahui fungsi Cinch Energy Tea Mix liquid oooomph dalam penurunan berat badan...


Credit: mommy lyna

Kaitan B COMPLEX dan Gigitan Serangga

Nukilan Mama Ain 0 comments
Bila selalu kena gigit serangga sedangkan orang lain tak kena, mungkin anda perlukan B COMPLEX


Credit: mommy lyna

Ayat-ayat Al-Quran Berkenaan Emas

Nukilan Mama Ain 0 comments

Ayat-ayat Al-Quranul Karim yang menyebut tentang emas. Fikir-fikirkan:


Al-Kahfi , 31: "Mereka itu, disediakan baginya syurga yang kekal, yang mengalir di bawahnya beberapa sungai; mereka dihiaskan di dalamnya dengan gelang-gelang tangan emas, ...

Faatir , 33: (Balasan mereka ialah) Syurga - syurga "Adn", yang mereka akan memasukinya; mereka dihiaskan di dalamnya dengan gelang-gelang tangan dari emas dan mutiara; dan pakaian mereka di situ adalah dari sutera."

Az-Zukhruf , 71: "Diedarkan kepada mereka pinggan-pinggan besar dan piala-piala dari emas; dan di dalam Syurga itu pula disediakan segala yang diingini oleh nafsu serta di pandang indah oleh mata; dan (dikatakan kepada mereka): ""Kamu adalah tetap kekal di dalamnya""." 

Al-Hajj , 23: Sesungguhnya Allah akan memasukkan orang-orang yang beriman dan beramal soleh ke dalam Syurga yang mengalir padanya beberapa sungai; mereka dihiaskan di situ dengan gelang-gelang emas dan mutiara, dan pakaian mereka di situ dari sutera.

A-li 'Imraan , 14: "Dihiaskan (dan dijadikan indah) kepada manusia: kesukaan kepada benda-benda yang diingini nafsu, iaitu perempuan-perempuan dan anak-pinak; harta benda yang banyak bertimbun-timbun, dari emas dan perak;........

At-Taubah , 35: "(Iaitu) pada hari dibakar emas perak (dan harta benda) itu dalam neraka jahanam, lalu diselar dengannya dahi mereka, dan rusuk mereka, serta belakang mereka (sambil dikatakan kepada mereka): "Inilah apa yang telah kamu simpan untuk diri kamu sendiri, oleh itu rasalah (azab dari) apa yang kamu simpan itu." 

At-Taubah , 34: Dan (ingatlah) orang-orang yang menyimpan emas dan perak serta tidak membelanjakannya pada jalan Allah, maka khabarkanlah kepada mereka dengan (balasan) azab seksa yang tidak terperi sakitnya. 

Az-Zukhruf , 53: (Kalau betul ia seorang Rasul) maka sepatutnya ia dipakaikan (oleh Tuhannya) gelang-gelang emas (yang menandakan ia seorang pemimpin), atau datang malaikat bersama-sama dengannya (sebagai saksi tentang kebenarannya)?

JUZUK KEEMPAT: Sesungguhnya orang-orang yang kafir, lalu mati sedang mereka tetap kafir, maka tidak sekali-kali akan diterima dari seseorang di antara mereka: emas sepenuh bumi, walaupun ia menebus dirinya dengan (emas yang sebanyak) itu....

Al-Israa' , 93: "Atau (sehingga) engkau mempunyai sebuah rumah terhias dari emas; atau (sehingga) engkau naik ke langit; dan kami tidak sekali-kali akan percaya tentang kenaikanmu ke langit sebelum engkau turunkan kepada kami sebuah kitab yang dapat kami membacanya".....

Al-A'raaf , 148: "Dan kaum Nabi Musa, sesudah ia (pergi ke Gunung Tursina), mereka membuat dari barang-barang emas perhiasan mereka, (patung) anak lembu yang bertubuh dan bersuara....


Period Tak Teratur? Gangguan Hormon?

Nukilan Mama Ain 0 comments
Period tak teratur? Gangguan Hormon? Pening kepala setiap bulan memikirkan tidak didatangi 'kawan baik'? Gangguan ini juga kadangkala menyukarkan kita untuk mengandung..


Irregular Period atau kitaran haid tidak teratur adalah antara masalah yang tidak boleh dipandang remeh jika anda ingin menimang cahaya mata.



Kenapa perlu mempunyai kitaran haid yang teratur??



Ovulasi berlaku semasa kitaran haid iaitu pada hari ke 14 dari hari pertama kedatangan darah haid. Jika anda tidak mempunyai darah haid,bermakna badan anda tidak mengeluarkan ovum atau telur untuk persenyawaandengan sperma. Kitaran haid (period cycle) yang teratur setiap bulan memudahkan untuk anda mengetahui waktu subur dan merancang untuk mendapatkan anak.

Bagaimana?

GLA complex kerana membantu menyelesaikan masalah kitaran haid tidak teratur ( irregular period ). Ramai yang sudah berpuas hati.. Anda bila lagi?

Apakah keistimewaan Shaklee GLA complex berbanding Evening Primrose Oil (EPO) jenama lain?

Evening Primrose Oil diambil daripada bunga evening primrose (EP). Benih bunga liar EP mengandungi sehingga 25% asid lemak penting termasuk Linoleic Acid (LA) dan Gamma-Linoleic Acid (GLA). Asid Lemak sangat mempunyai banyak fungsi dan sangat penting kepada tubuh kita terutamanya wanita. EPO supplement perlu mempunyai sekurang-kurangnya 8% GLA complex.

Peringatan : EPO TIDAK BOLEH diambil semasa kedatangan haid.
Shaklee GLA diekstrak daripada minyak borage yang mengandungi GLA semulajadi yang sangat pekat dalam bentuk yang dengan mudah diserap. Ia dinamakan GLA complex kerana selain borage oil di dalamnya terdapat campuran vitamin E dan minyak benih bunga matahari.

GLA complex BOLEH diambil semasa kedatangan haid.
Peringatan : Jika anda mengambil warfarin atau ubat mencairkan darah, elakkan pengambilan GLA.

Kenapa GLA penting?

Gamma-linoleic Acid (GLA) merupakan sejenis asid lemak Omega-6 yang digunakan oleh badan kita untuk membentuk prostaglandin – bahan berkesan berupa hormone yang membantu badan mengawalatur proses badan yang normal.

Kesimpulan : Di dalam EPO terdapat 25% GLA dan Shaklee GLA complex memberikan anda 100% GLA. Jadinya sudah jelas yang pengambilan ShakleeGLA Complex adalah lebih baik daripada EPO.

Tips untuk mengandung dengan GLA

Utk conceive guna GLA..paling penting,period cycle kena tetap supaya senang nak kira ovulation period..katakan period cycle 28hari..so ambil gLA complex daripada day 1 period sampai sehari b4 ovulation..dlm kes ni sampai day 13 la..pastu stop sampai next period..kalo lekat,period x dtg la..vitamin lain amik cam biasa sbb amik vitamin asas ..bile berjaya..alfalfa stop sekali ngan GLA.
credit: tuty rahiza


Tunggu apa lagi? Anda juga berpeluang untuk menjadi ibu tahun hadapan, jadi berusaha lah... Insya Allah... Sila hubungi saya untuk konsultasi dan sbrg pertanyaan 0193347834...


PROMOSI BULAN MEI - GLA COMPLEX

Nukilan Mama Ain 0 comments
Yahooooo!!! Saya sangat suka dengan promosi untuk bulan Mei ni…Sebab saya adalah di antara pencinta setia GLA COMPLEX.. Jom kita tengok secara ringkas apa sebenarnya yang di katakan Gla Complex ni…




GLA adalah singkatan untuk gamma linolenic asid yang merupakan asid omega 6. GLA sering ditemui di dalam tumbuhan seperti borage seed oil dan evening primrose oil.



Kenapa kami konfiden yang GLA Complex Shaklee lebih baik daripada suplemen EPO di pasaran? Ini kerana, ramai yang tidak tahu, bahawa sebenarnya, kandungan bahan utama di dalam EPO ialah GLA -gamma-linolenic acid. Sedikit petikan daripada NCCAM.


Evening primrose is a plant native to North America, but it grows in Europe and parts of the Southern hemisphere as well. It has yellow flowers that bloom in the evening. Evening primrose oil contains gamma-linolenic acid (GLA), an essential fatty acid. Essential fatty acids are required by the body for growth and development, and must be obtained from the diet.

Apakah kelebihan dan khasiat Shaklee GLA Complex ?

-Membantu mengawal dan mengatur kitaran haid
-Membantu meningkatkan kesuburan - for those trying to conceive baby!
-Melegakan PMS (sindrom pra-haid) - abdominal pain, breast pain
-Membantu dalam menangani menopus
-Menguatkan kuku dan rambut
-Menjadikan kulit lebih sihat dan berseri-seri
-Membantu menangai ekzema
-Melegakan simptom akibat artritis reumatoid
-Mengandungi vitamin E untuk menguatkan dinding arteri
-Menguatkan imuniti tubuh
-Memperlahankan proses penuaan
-Mengurangkan blood-clot yang boleh menyebabkan serangan jantung
-Mengawal kencing manis dan darah tinggi
-Mengawal kolesterol
-Untuk fungsi saraf

Bestkan bila dah tengok khasiat2 yang terkandung dalam GLA ni...Tak rugi pon kalau kita amalkan.. Untuk kecantikan luaran dan dalaman..

Nak tau apa promosi yang best sangat bulan Mei ni mengenai GLA? Jangan lupa sms /whatsapp saya di 019-3347834. Rugi kalau tak ambil peluang ni sebab setahun sekali je kami buat promosi macam ni..


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Healthy R Us Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez