Meneruskan penyusuan sehingga 2 tahun, bagaimana hendak berjaya?

Nukilan Mama Ain

Susu Ibu banyak dengan Trial Pack
Bayi perlu disusukan sehingga 2tahun

Banyak komen yang positif saban hari ibu terima dari customer yang membeli trial pack terutama set B. Antara ayat mesej yang ibu terima,

"alhamdulillah, saya rasa segar badan tak letih bila balik rumah, susu nampak pekat sangat walaupun belum ada peningkatan dan anak saya minum tak banyak seperti dulu, dia cepar burp...bila cepat kenyang , saya senang buat stok".... Aina, Kedah.

Semalam dalam tengahari ibu menerima mesej dari Ina, Penang.

"Kak, alhamdulillah ada peningkatan dari 2oz kepada 4 oz yang sangat pekat, syukur rezeki Amna dan Anis"

Ina mempunyai dua anak kembar yang berusia satu tahun lebih.... beliau menceritakan kepada ibu sebelum ini susunya cair walaupun telah mengambil supplement dari brand XXX dan sangat berbeza apabila beliau membuat keputusan mengamalkan pengambilan makanan tambahan Shaklee yang ibu syorkan.

Apa yang si ibu akan dapat lalui apabila pengambilan vitamin melalui trial pack?

1. Warna susuibu akan berubah kekuningan atau warna kehijauan. Ianya kesan pengambilan alfalfa dan b complex. Ianya selamat dan INI SEBAGAI TANDA SI IBU PERLU BANYAK AIR.

2. Susuibu akan sangat pekat. Ini kerana pengambilan vitamin akan meningkatkan kandungan nutrisi di dalam susuibu.

3. Si ibu akan segar, tidak mudah letih dan kuat semangat nak meneruskan penyusuan. Sebab vitamin B lengkap dan vitamin C membantu menstabilkan emosi si ibu.

4. Susu mudah terhasil jika pengambilan makanan seharian teratur.

Namun perlu diingatkan cara untuk meningkatkan penghasilan susuibu ialah:

1. Sesi perahan yang konsisten. Jangan memandang ringan untuk mengepam. Inilah yang membantu meningkatkan penghasilan susuibu.

2. Pengambilan air yang banyak. Indicator paling mudah, pastikan warna urin adalah kuning cair bukan kuning pekat.

3. Zikir dan doa serta amalan murah rezeki seperti membaca surah Al Waqiah selalu.

4. Menjaga pemakanan, pengambilan supplement membantu memenuhi ruang kekosongan zat dalam tubuh badan.

5. Istiqamah....inilah yang selalu kita lupa. Istiqamah bermaksud, biar sedikit namun berterusan.

Jika anda merasakan pengambilan alfalfa 2 biji tidak menampakkan kesan, cuba amalkan 6 biji sehari iaitu 2 pagi, 2 tengahari dan 2 malam. Pastikan pengambilan adalah selepas makan dan air adalah banyak.

Mengapa set B hanya didatangkan dengan pengambilan 2 biji sehari?

Ini kerana setiap badan ibu TIDAK SAMA. Rata-rata ibu yang membeli trial pack set B mendapat peningkatan susu walau dengan hanya 2 biji alfalfa as milk booster. Bagi yang tidak merasakan perbezaan penghasilan susuibu, barulah ibu mencadangkan pengambilan 6 biji sehari dengan cara yang ibu nyatakan di atas.

Namun bagi ibu yang mengamalkan 6 biji sehari ibu sentiasa mengingatkan agar mengepam dengan konsisten sebelum bengkak susu berlaku dan ini akan menyukarkan untuk susuibu untuk mengepam dengan lancar.

Bagi ibu2 yang menyusu anak diluar sana...teruskan usaha murni mu kerana pahala besar sentiasa menanti berkat kesabaranmu. Sesungguhnya jangan berkira untuk mengeluarkan duit memberi yang terbaik buat dirimu dan si kecil....duit boleh dicari, penyusuan disarankan hanya untuk dua tahun. Buatlah yang terbaik agar kita tidak terkilan dikemudian hari.

Credit:


Bagi ibu yang hendak cuba melakukan proses relaktasi melalui cara pengambilan supplement, boleh menghubungi saya melalui email : mama.tasnim@yahoo.com atau telefon saya di 019-3347834.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Healthy R Us Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez