SET BERSALIN PILIHAN IBU MODEN

Nukilan Mama Ain
SET BERSALIN - SELAMAT UNTUK IBU DAN BAYI
Salam semua mama2, ibu2, ummi2 yang hamil dan bakal menimang cahaya mata tak lama lagi. Mesti ibu semua tak sabar untuk menatap wajah baby tak lama lagi kan? Dalam masa yang sama, pasti ada kerumitan untuk berkira2 utk set berpantang / set bersalin yang mana selamat dan pastinya untuk mengelak jaundis pada minggu-minggu terawal tempoh berpantang.

Di sini, saya sangat sarankan ibu semua berpantang dahulu dengan vitamin untuk 2 minggu pertama. Jika bacaan kuning anak betul dah di paras selamat barulah ibu mulakan dengan set jamu pilihan ibu semua.

Sebenarnya kalau ibu2 nak berpantang sahaja dengan Set Berpantang Shaklee pun dah okey sebab ia dah lengkap fungsinya untuk tubuh badan ibu dan untuk penghasilan susu kepada bayi.



Full Pack Set Bersalin

Kandungan Set Berpantang Shaklee (RM100 untuk 40 hari)
Serba ringkas kepentingan setiap 4 vitamin SET BERSALIN di atas tu yang anda perlu ketahui...
(1) B-Complex : 
  • sebagai penenang (anti-stress), 
  • elak kemurungan (meroyan) 
  • menstabilkan hormon.
(2) Vitamin C : 
  • penting untuk pembentukan kolagen, 
  • mempercepatkan penyembuhan luka, 
  • memperbaiki tisu sel yang rosak akibat bersalin.
(3) Multivitamin with Iron : 
  • Multivitamin lengkap dengan pelbagai kumpulan vitamin & mineral yang diperlukan oleh badan tetapi sukar diperolehi sewaktu berpantang kerana kebanyakan makanan perlu dielakkan (berpantang makan). 
  • Iron pula penting untuk tubuh terutama kerana ibu banyak kehilangan darah selepas bersalin.
(4) Zinc Complex : 
  •  membantu mempercepatkan proses baik pulih luka, terutama luka dalaman (rahim).
  • Selain itu, turut mengurangkan masalah rambut gugur. 
  • Bagi anda yang tidak makan ikan haruan, mahupun pati ikan haruan, Zinc supplements adalah yang terbaik untuk anda. Zinc turut membantu masalah 'kedinginan' selepas bersalin.
 Nota :Alfalfa berfungsi sebagai milk booster, melegakan urat sendi, lawas, buang angin dalam badan dan untuk kesihatan kewanitaan.(yang ini saya cadangkan cuba ambil 60 biji dahulu dengan tambahan harga RM12 sahaja.Boleh ambil 2biji sekali sehari.)
Supplements tambahan lain yang boleh diambil ialah Energizing Soy Protein dan Calcium-Magnesium with Vitamin-D (Shaklee OsteMatrix). Kedua-dua ini boleh membantu mengurangkan risiko jaundis, memberi tenaga dan membantu melancarkan penyusuan susu ibu
Bagi yang menghadapi masalah sukar membuang air besar, boleh ambil Lecithin kerana ianya tidak mengganggu penyusuan bayi, serta melancarkan sistem penghadaman dengan cara yang lembut sekali.


Kesimpulannya, anda bebas untuk memilih apa jua makanan & rawatan yang sesuai sewaktu berpantang nanti. Sama ada anda pilih jamu atau supplements, pastikan anda tahu dengan yakin apakah khasiat yang bakal anda & baby perolehi selepas pengambilan jamu atau supplements tersebut?
Sila hubungi saya, 0193347834 - Setiap pembelian akan menerima hadiah istimewa daripada saya, konsultasi percuma berterusan (after sales service), jadual makan, tips eksklusif dan layak ke group tertutup kami untuk sebarang masalah.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Healthy R Us Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez