Kesihatan Kanak-Kanak - Anak Kurang Selera Makan?

Nukilan Mama Ain

Kesihatan Kanak-Kanak | Anak Kurang Selera Makan?

Sebagai ibu pastinya risau bila anak tiada selera makan. Lebih-lebih lagi anak yang sedang membesar dan mengalami pertumbuhan berat badan yang tidak memberangsangkan.
Sebenarnya bukan dari segi berat badan saja yang ibu kena risaukan, yang lebih penting ialah perkembangan tubuhnya secara holistik, termasuklah kecekapan-kecekapan seperti refleks, berfikir, bercakap, bersosial dan sebagainya.

Apakah yang menyebabkan anak tiada selera makan?

Menurut kajian, selera makan berkait dengan kekurangan beberapa vitamin dan mineral di dalam tubuh (hakikatnya, tubuh tidak dapat membina vitamin sendiri, perlu diambil dari sumber makanan). Vitamin C dan vitamin B9 (atau juga dikenali sebagai vtamin F atau asid folik). Kekurangan asid folik berkait rapat dengan selera makan yang merudum. Kekurangan zinc juga boleh menyebabkan selera makan menurun.




Vitamin B9 atau asid folik boleh didapati dalam makanan berikut:



Sumber vitamin C pula:




Manakala sumber zinc:



Tapi, bagaimana nak beri anak makan semua tu kalau dia pun tak selera nak makan?
Jawapannya ada dalam canister ini, insya-Allah, sebagai usaha kita nak membantu anak-anak ni mendapatkan khasiat harian yang diperlukan.






Mealshake terdiri dari multivitamin, multimineral serta protein soya yang membekalkan keperluan nutrisi harian khasnya buat kanak-kanak. Membantu meningkatkan selera makan, menguatkan imuniti tubuh, menyelesaikan masalah sembelit dan pelbagai lagi berkaitan dengan kesihatan optimum. Yang pastinya, ia dibuat dari bahan semulajadi, tiada bahan perangsang dan tiada kesan sampingan.

Bantulah anak-anak kita dengan memberikannya nutrisi yang baik dan mencukupi untuk perkebangan optimum. Lebih-lebih lagi jika anak terbiasa dengan makanan ringan, mereka pasti kehilangan banyak peluang untuk mendapatkan makanan berkhasiat untuk tubuh mereka.

Hubungi saya untuk mendapatkan mealshake buat anak anda. Ibu dan ayah pun boleh minum sama!

Berminat?
Hubungi saya di mama.tasnim@yahoo.com atau SMS ke 019-3347834 untuk konsultasi mahupun maklumat lanjut.


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Healthy R Us Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez