Nutriferon vs Panadol

Nukilan Mama Ain
Nutriferon - Pelengkap Hari Anda

Alhamdulillah, kita akan bercuti raya tak lama lagi, apakah persiapan anda? Saya ada beberapa vitamin yang menjadi pelengkap hari saya. Salah satunya adalah Nutriferon Shaklee. Ia akan menjadi teman setia keluarga saya ke mana sahaja pergi.

Apa yang menarik tentang Nutriferon berbanding Panadol? Jom kita kita kenal secara ringkas apa itu Nutriferon? 

Nutriferon adalah satu Formula Eksklusif dan di paten oleh Shaklee di mana ianya tidak dijual di kedai-kedai biasa. Ianya merupakan penemuan terhebat dalam bidang Immunologi. Satu-satunya suplemen yang dicipta oleh pakar imun - Dr. Yasuhiko Kojima. Bertindak sebagai interferon.

Ianya adalah lebih daripada 40 tahun penyelidikan. Dr. Kojima berjaya mencipta Nutriferon selepas beberapa kali menjalankan ujikaji dan penilaian terhadap beribu-ribu sebatian dan lebih daripada 200 herba lain. 

Nutriferon mengandungi satu campuran proprietari ekstrak tumbuhan semulajadi yang berasal daripada biji labu, benih plantago, kuntuman bunga Japanese Honeysuckle dan bunga safflower. Boleh didapati secara eksklusif melalui Shaklee. 

Nutriferon vs Panadol


Panadol pula adalah sejenis "painkiller", semakin banyak anda mengambilnya, semakin lama semakin kurang kesannya kepada anda. Bererti anda perlukan dos yang lebih lagi apabila ia kurang berkesan.

Panadol adalah bertoksik kepada tubuh kita . Ia merosakkan organ hati . Menurut doktor, Panadol akan tinggal di dalam tubuh selama sekurang-kurangnya 5 tahun .

Pharmacokinetik adalah ilmu apa dadah buat dalam badan kita. Melalui pengetahuan ini, sesuatu ubat dibentuk dengan jumlah dos tertentu, diambil mengikut frekuensi tertentu dan jumlah tertentu. 
Dalam kes panadol ni, kita tahu lepas kita makan dalam 10-60 min penyerapan berlaku dalam perut. 

Separuh hayat 1-3 jam. Ni macam kita makan 1000mg (2 biji) dan kita anggap dia serap semua (sebenarnya <5% dibuang begitu shj) dlm 3 jam dlm badan tinggal 500mg, lepas 3 jam lagi tinggal 250mg dan seterusnya sampai 0. Sebab ni jugak dose panadol selalunya setiap 8/6 jam (3/4 kali sehari). Kalau dah rendah sgt takde kesan. 

Utk kesan berterusan kita kena makan ikut frekuensi ni. Tp bila sakit dah hilang berhenti la (di nasihatkan bila perlu). Tak nampak kat mana yg boleh simpan sampai 5 tahun. Yg tersimpan hanya berlaku dlm kes overdose, bilamana bahan terbuang ubat tak dapat dibuang semua oleh hati. Jadi secara langsung tiada kaitan dgn ginjal kerana penyingkiran utama melalui hati. Ianya seolah-olah anda menaburkan baja racun ke dalam diri anda.

Berbanding Nutriferon yang hanya cara pengambilannya 1 peket sehari atau sewaktu influenza dan kanser 2-3 peket sehari. Ianya bukan ubat, tapi Interferon semulajadi yang menggunakan 4 ekstrak tumbuhan.

Maka, apakah pilihan anda? Tinggalkanlah zaman anda bersama Panadol, pilihlah Nutriferon Shaklee. Jom baca pengalaman saya dan keluarga menggunakan Nutriferon tanpa was-was.

Hargailah kehidupan anda. Fikir sebelum memasukkan ubat yang sangat bahaya ini ke dalam mulut anda.

* Produk ini tidak bertujuan mendiagnos, merawat, menyembuh/ atau mencegah sebarang penyakit.

Berminat?
Hubungi saya / SMS ke 019-3347834 untuk konsultasi mahupun maklumat lanjut.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Healthy R Us Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez