ESP memeriahkan susu

Nukilan Mama Ain

ESP dan bengkak susu

Dahulu aku selalu membiarkan bayiku tidur selena lenanya apabila dalam pantang. Hal ini menyebabkan aku seringkali kena bengkak susu. Sudah menjadi lumrah dalam pantang untuk aku terkena bengkak susu. Ianya suatu nikmat sebenarnya. Tapi, setiap kali aku terkena bengkak susu itulah, ibuku dan bidan yang datang ke rumahku selalu menasihatkan agar meletakkan kobis. Kobis??? Aku akur...

Apabila zaman sudah canggih, semua ilmu dihujung jari, juz klik, aku dapati melalui pembacaanku, sebenarnya, kobis itu boleh mengeringkan susu. Bahaya juga mengamalkannya. Syukurnya ia tidak mengganggu perjalanan penyusuan anak3 saya.

Apa yang saya nak share kan ialah saya sangat suka amalkan ESP sepanjang saya dalam dunia penyusuan. Kalau rasa breast lambat bengkak saya akan minum ESP dengan bancuhan yang pekat. [Tolong jangan tiru ya kalau anda tak minum 3-4 liter air kosong sehari]. Adakala bila mood down, memang perasan breast lambat bengkak...maka saya akan bancuh pekat2...alhamdulillah dapat rasa bengkak semula. Namun seperti saya bagi tahu perlu minum air masak dengan sangat banyakkkkkkkk untuk pastikan ia tak mengganggu kesihatan. Sebab minum air masak dengan banyak ia menyebabkan susu saya berterusan ditambah anak kerap menyusu.

Saya juga perasan, pengambilan alfalfa dengan banyak juga akan menyebabkan saya mendapat hasil yang sama. Selepas penelitian dan pembacaan serta pengalaman saya sendiri...saya dapati alfalfa kaya dengan protien dan zat galian yang lain. Malah alfalfa juga mengandungi vitamin K yang membantu memekatkan darah. Alfalfa saya amik selain bagus untuk susu ibu, tiada masalah keputihan dan memberikan keselesaan bila bergerak aktif.

Kenapa vitamin ini berkesan dalam dunia penyusuan? Ini kerana kandungan utama dalam susu ibu adalah protien, kalsium barulah diikuti dengan zat2 lain.



Dua vitamin ini sangat saya sukai semasa melalui dunia penyusuan untuk semua anak-anak saya. 6 bulan pertama mereka dah menunjukkan pertumbuhan yang sangat hebat dan menjadi pujian doktor. Namun vitamin lain pun saya makan juga terutama Vitalea, B complex, Vitamin C serta Kalsium dan Omega. Ini kerana setiap vitamin ini mempunyai fungsi utama untuk diri saya dan saya pasti dan yakin ianya disalurkan dalam susu ibu untuk anak2 saya.

Duit? Memang kami dahulukan beli vitamin berbanding lain-lain. Sebab bila anak sihat hati pun senang. Kalau nak tahu sampai sekarang saya dan keluarga amalkan minum ESP terutama masa breakfast. Mengapa? Sebab ia adalah keperluan utama sel. Protien diperlukan untuk bina sel dan baik pulih tisu2 yang rosak. Bila sel sihat, penyerapan vitamin lain juga menjadi lebih baik.

Jika anda belum pernah mencuba ESP, beri peluang untuk anda rasakan perbezaan produk ini terutama bila diambil bersama dengan vitamin lain.
credit:

Ingin susu lemak berkhasiat disamping pekat berkualiti? Mengapa tidak hubungi saya? 0193347834... Untuk ESP pada harga promosi + Free gift + Free postage...Apa tunggu lagi, call saya / whatsapp / pm saya untuk harga promosi.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Healthy R Us Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez