Vitamin E untuk cantik ke?

Nukilan Mama Ain
Vitamin E bukan sekadar untuk cantik

Encik Hubby sekarang selalu consume Vitamin E, bukan sahaja utk cantik... What??? Hubby ku cantik??? No no no... Hensem saja...

Sebenarnya Vitamin E ni, selain bertujuan kecantikan, ianya sejenis anti-oksidan kuat yg boleh larut dalam lemak di mana ia menyokong kesihatan jantung, otak dan prostat di samping meningkatkan fungsi peparu, kolon dan keimunan. Di samping itu, satu kajian yg dijalankan oleh sekumpulan penyelidik di Universiti Tufts menunjukkan bahawa pengambilan vitamin-E berupaya meningkatkan fungsi keimunan pada warga tua.

Dan..sudah semestinya Vitamin E Shaklee berbeza dgn vitamin E yg lain.. 

PERBEZAANNYA ialah:

Vitamin-E Shaklee = 400IU, Vitamin E juga terdiri dari 8 komponen dalam 2 kelas utama : tocopherols dan tocotrinols yang terdiri dari komponen2, alpha, beta, gamma dan delta. Vitamin E yang lengkap sepatutnya mengandungi kesemua 8 komponen tersebut. Alpha tocopherols adalah komponen yang paling aktif, malah IU dikira berdasarla alpha-tocopherols.

Satu kajian yang dijalankan oleh National Cancer Institute pada tahun 1998 mendapati bahawa pengambilan vitamin E dalam jangka masa panjang dapat mengurangkan risiko kanser prostat di kalangan penghisap rokok.


Manfaat Utama Vitamin E

                             
Melindungi jantung -
Pengambilan harian vitamin E untuk jantung yg sihat; melindungi sel darah merah untuk mengelakkan pengasidan lipid; meningkatkan kolesterol HDL; mengurangkan tekanan darah; menghalang platlet darah melekat kedinding arteri; menghalang anemia hemolitik, penyakit jantung DLL.

Meningkatkan Kemampuan Reproduktif - 
Kajian 1924, mendapati Vitamin-E mampu memulihkan kemampuan reproduktif. Untuk para lelaki pengambilan yg konsisten mampu meningkatkan sperma mereka. (untuk kesuburan)

Anti-Penuaan -
1kapsul membantu melambatkan penuaan, mengurangkan kedut, garis halus, parut, akne dan bintik penuaan. Juga mampu memulihkan tekstur kulit dan ton muka, dada dan otot peha.

* Anti-Oksidan yg kuat - 
Mampu melawan kanser, mengukuhkan sistem imun, menghalang atau melambatkan pertumbuhan tumor, mengurangkan kerosakan akibat radikal bebas. Juga memperbaiki masalah oksidasi - katarak dan masalah penglihatan.

* Meningkatkan Tenaga - 
Meningkatkan seksual dan tenaga dengan membekalkan oksigen yg lebih.

Memperbaiki Arthritis - 
Meningkatkan keanjalan salur darah, memperbaiki kitaran darah, merawat bahu kejang, pening, buasir, urat varikos dan sakit sendi.

*Menghalang keguguran - 
Merawat musculus pectoralis fibrosis otot dada, sindrom prahaid dan sindrom menopous serta hot flush. Ujian klinikal - dalam menghalang kematian janin @ keguguran.

*Memperbaiki Parut 
Memperbaiki bengkak dan ulser kulit. Boleh dikenakan terus pada luka untuk mengurangkan kesan parut...(yg ni mmg best)

Disebabkan Vitamin E ini mempunyai banyak manfaat dan fungsi, all in 1, maka ramailah juga org jatuh cinta dengan Vitamin E yg juga dikenali Vitamin Cinta.. Tak kenal, maka x cinta...

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Hubungi saya untuk Vitamin Cinta ini 0193347834 - sms/whatsapp/email

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Healthy R Us Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez