Vitamin untuk Badan Letih dan Lesu

Nukilan Mama Ain
ANDA LETIH DAN LESU???

Keletihan dan kelesuan sering kali dialami oleh kita semua apabila badan bekerja lebih daripada apa yang sepatutnya. Kita sentiasa memanjakan diri dengan kerja2 ringan, sesekali di tekani dgn masalah kerja mahupun rumahtangga, lagilah menambahkan stress menyebabkan kita bertambah letih dan lesu.

Jom kita tengok bagaimana pengambilan suplemen vitamin boleh membantu dalam masalah anda?

Vitamin dan mineral sebenarnya bukan booster tenaga, malah ia tiada kalori mahupun protein. Vitamin dan mineral bertindak sebagai pemangkin kepada penukaran bahan bakar dari makanan kita kepada tenaga.

Oleh itu, vitamin dan mineral amat penting kerana kekurangannya menjadikan proses metabolisma tenaga boleh terganggu. Malah boleh menyebabkan pelbagai penyakit contohnya kencing manis.

Apakah rangkaian vitamin yang boleh membantu dalam penjanaan tenaga?

1. VITALEA IRON FORMULA
                                          

Zat besi (iron) adalah penting dalam pembentukan hemoglobin yang membawa oksigen dalam darah ke seluruh tubuh. Kekurangan oksigen akibat kurang hemoglobin menjadikan tubuh kita lesu dan penat.

2. B COMPLEX            
                                      

B Complex ada pelbagai fungsi antaranya pembinaan sel darah merah, membantu penyerapan vitamin, tukar gula kepada tenaga, sintesia protin dan sebagainya.

                                    
3. VITAMIN C                
                                     

Penting dalam membina imuniti dan menghapuskan radikal bebas. Vitamin C penting untuk sintesis carnitine yang berperanan menjana tenaga dari lemak.

Ketiga2 jenis vitamin ni kami gabungkan dalam SET A OPTIMUM khas untuk pengguna Shaklee yang tercari2 penyelesaian untuk masalah badan letih dan lesu :)

Anda juga boleh mendapatkan Energizing Soy Protein (ESP) sebagai pelengkap hari anda dalam membantu masalah letih dan lesu seterusnya ianya menjadikan anda cantik dan berseri-seri.
                                           

Hubungi saya sekarang, call / sms / whatsapps 0193347834.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Healthy R Us Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez