Makanan untuk kesuburan

Nukilan Mama Ain

Makanan untuk kesuburan

Ikhtiar bukan sahaja dari segi teori, malah pemakanan juga memain peranan dalam membantu kesuburan suami dan isteri.

Betik
-Kaya vitamin C, merupakan antioksida yang baik untuk tubuh. Berupaya meningkatkan jumlah dan kesuburan sperma. Vitamin C dan Vitamin E juga bermanfaat untuk melindungi sel-sel telur dari stress. Jadi amalkan buah betik dalam menu harian dan 500mg vitamin C untuk kesihatan.

Kerang
-Kerang dan makanan laut yg tinggi zink kekurangan zink mempengaruhi kesuburan, baik wanita atau lelaki.Bagi lelaki, makanan laut boleh meningkatkan kualiti sperma.

Taugeh
-Tinggi vitamin E dan antioksida. Vitamin E bagus untuk kesuburan dan . Vitamin C dan Vitamin E juga bermanfaat untuk melindungi sel-sel telur dari stress. Disebabkan sifatnya yang tinggi antioksida, Vitamin E terbukti mampu melindungi membran sperma dari krosakan akibat oksidasi. Rosaknya DNA merupakan salah satu penyebab ketidaksuburan.

Sayur-sayuran hijau dan kekacang
-Mengandungi folat yang penting untuk persediaan ibu hamil dan semasa mengandung. Digalakkan mengambil asid folik beberapa bulan sebelum merancang untuk hamil lagi.
-Paling penting, perlu amalkan diet seimbang dan jauhi perkara yang boleh mengurangkan kesuburan seperti merokok.

Vitamin Shaklee untuk kesuburan yang kami cadangkan:


Vitamin E- 1 biji sehari
----Memelihari sperma dari musnah akibat oksidasi
----Meningkatkan keinginan untuk bersama
----Membantu jantung untuk mengepam dengan lebih efisyen.

Selain itu, Vitamin E ini sangat digalakkan diambil oleh kedua-dua pasangan. Ini kerana ia mampu menaikkan keinginan untuk bersama. Jika seseorang itu mengalami masalah kedinginan selepas beranak juga dinasihatkan mengamalkan vitamin E. Tetapi, sila dapatkan nasihat saya untuk ibu2 menyusu yer???

 Zink-1 biji sehari
----Meningkatkan kualiti sperma

Apa lagi??? Jangan tunggu lagi... Sudi-sudikanlah menghubungi saya, call atau whatsapp 0193347834... Harga kasih sayang diberikan...

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Healthy R Us Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez