Set untuk darah tinggi, jantung, strok dan kolestrol tinggi

Nukilan Mama Ain
Sejak akhir-akhir ini, ramai dikalangan kita telah jatuh sakit. Mungkin sebab pemakanan, cara hidup tak sihat mahupun cuaca yang mengakibatkan seseorang mudah jatuh sakit. Saya pun tak terkecuali. Tapi, dengan izin Allah, saya mudah recover dengan mengamalkan supplement Shaklee.

Sebenarnya, penyakit yang dihidapi adalah berpunca daripada diri kita sendiri yang bermula daripada USUS. Berpunca dari cara pengambilan makanan dan cara memanfaatkan tenaga yang terhasil dari pemakanan itu sendiri. Ramai juga yang tidak tahu kebenaran itu dan jika ada yang tahu pun, mungkin hanya segelintir sahaja. Dan dari segelintir itu pula, ada yang tidak mempedulikannya. Betul kan?

Berbalik kepada masalah kolesterol pula, ianya sering dikaitkan dgn seseorang yang berbadan besar dan berisi, dengan kata lain GEMUK. Tanggapan ini sebenarnya salah, sebenarnya org kurus pun turut mempunyai kolestrol tinggi.  

Kolestrol terbahagi kpd 2 :
Kolestrol jahat (LDL )
Kolestrol baik ( HDL )


                                    


KOLESTROL merupakan sejenis zat dlm golongan lemak. Ia paling tinggi pd haiwan drpd tumbuhan. Kolestrol paling tinggi ialah pada daging kambing dan kuning telur. Namun begitu kolestrol juga penting utk pertumbuhan dan perkembangan tubuh serta mengawal jangkitan penyakit.

Faktor yg memungkinkan anda berkolestrol tinggi :
1. Pemakanan - makanan yang berlemak dan berminyak
2. Keturunan - jika ibubapa kita mempunyai kolestrol tinggi ia mungkin di warisi oleh anak-anak
3. Masalah hati - bila organ yang bertindakbalas dgn kolestrol rosak, hati akan terus menghasilkan kolestrol dlm badan


Set untuk darah tinggi, jantung, strok dan kolestrol tinggi
1. Energizing soy protein (ESP)
Berfungsi menghalang lemak dari berkumpul semula di salur darah. Rendah lemak secara semulajadi dan menyokong diet dgn kolestrol sihat. Protien rendah lemak - GMO (non genetic modifified organism) dan mengandungi 9 asid amino lengkap.

2. Omega guard

Mengurangkan tahap kolestrol, tahap triglyceride, tekanan darah tinggi, mengurangkan LDL dan meningkatkan HDL. Mengurangkan risiko penyakit jantung.


3. Vita E complex
Membolehkan jantung mengepam dengan lebih efisyen. Melindungi selaput sel dari dimusnahkan.


4. Garlic Complex

Antibiotik semulajadi


5. Lecithin
Menyediakan asid lemak penting. Penting dlm program menurunkan berat badan dengan menolong pengeluaran lemak dari sel.


Tambahan :
 Untuk mendapatkan keberkesanan yang optimum, ambillah HERB LAX  4 Biji SETIAP MINGGU. Ianya bertujuan membuang kolesterol dari badan kita. Ia juga merupakan julap yang lembut.

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Sila dapatkan nasihat dari Doktor atau pakar berkaitan penyakit-penyakit yang dihidapi. 

Sebarang pertanyaan mengenai produk Shaklee dan konsultasi percuma, sila hubungi saya :- 0193347834

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Healthy R Us Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez