Ya Matin - Yang Maha Kukuh

Nukilan Mama Ain

Zikir, Doa dan Wirid


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
YA MATIN
(YANG MAHA KUKUH)


Allah saw berfirman:

"Sesungguhnya Allah Dialah sahaja Yang Memberi rezeki (kepada sekelian makhluk-Nya, dan Dialah sahaja) Yang Mempunyai Kekuasaan yang tidak terhingga, lagi Maha Kuat Kukuh kekuasaaNya.'

Surah az-Zariyat:58

Ya Matin boleh dijadikan zikir, doa dan wirid dengan lafaz Ya Matin (Wahai Zat Yang Maha Kukuh) dengan bilangan yang tidak terbatas. Saya amat menggalakkan ibu-ibu yang menyusu sentiasa amalkan Ya Matin di dalam penyusuan dengan harapan agar penyusuan kita semua berjalan dengan mudah dan lancar. Amalkanlah bersungguh-sungguh ketika menghadapi masalah kekurangan susu. Bukan badan kita sahaja memerlukan suplemen berbentuk vitamin bahkan zikir, doa dan juga wirid adalah suplemen untuk pembentukan rohani.

Jika seseorang itu bersungguh-sungguh dengan hati yang bersih, beriman kepada Allah, Allah akan mengukuhkan dirinya dengan pelbagai kelebihan dan menjadikannya terpelihara dari kezaliman yang berasal dari dalam diri dan juga luar dirinya. Zikir ini bermanfaat untuk memperolehi pertolongan Allah bagi mereka yang kekurangan sehingga menjadi cukup, baik dalam hal harta, mental dan rohani.

InsyaAllah semoga dipermudahkan.
credit:

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Healthy R Us Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez